SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače, je dlouhodobý proces, jehož cílem je zvýšení relevantní návštěvnosti z vyhledávačů.
Co vám SEO přinese?
SEO má za cíl zvýšit vaši šanci na nalezení vašeho webu ve vyhledávačích, potažmo zvýšit relevantní návštěvnost. Relevantní návštěvností jsou myšleni takoví návštěvníci vašeho webu, kteří jsou „nadšení“, že konečně našli přesně to, co hledali. To znamená, že obsah vašeho webu odpovídá jejich poptávce. V praxi může jít o nalezení určité poptávané informace, služby nebo produktu.
Jaký je postup SEO?
1, Nejdříve je potřeba analyzovat stávající stav:
- musíme vědět cíle vašeho webu či eshopu
- zvýšení návštěvnosti? nebo
- zvýšení počtu objednávek vašeho produktu? nebo
- zvýšení počtu poptávek po vaší službě? nebo
- zvýšení povědomosti o vaší firmě? nebo
- zlepšení renomé vaší firmy?
- musíme vědět stávající stav vašeho webu z hlediska SEO
- pracovalo se někdy na výměně zpětných odkazů?
- je provedena analýza klíčových slov
- je na jejím základě stanovena obsahová strategie? atd…
- musíme identifikovat vašeho typického zákazníka
- kolik má let?
- jaké je jeho vzdělání?
- v jaké je sociální vrstvě?
- v jaké se pohybuje společnosti?
- bydlí ve městě nebo na vesnici?
- jak velkou má rodinu? apod…
- musíme provést analýzu konkurence
- musíme vědět, kdo je vaší konkurencí
- jak funguje na internetu
- kde propaguje své výrobky či služby
- jak jsou velcí, atd…
- musíme si odpovědět na otázky ohledně výkonného personálu (kdo bude odpovědný za tvorbu obsahu, za navržené úpravy apod.)
- kdo bude vykonávat dílčí kroky
- kdo za ně bude zodpovědný
- kdo bude provádět kontroly, atd…
- a možná i další úkony, ale to vždy závisí na konkrétním případě…
Tato analytická fáze je velmi důležitá. Díky ní budeme vědět kde jsme a kam se chceme s webem posunout.
2, Na výše zjištěných základech určíme strategii SEO. V ní bude popsáno, co všechno se musí udělat, abychom úspěšně došli ke stanovenému cíli SEO, tedy vyšší relevantní návštěvnosti.
3, Aplikace jednotlivých kroků na základě stanovené strategie, spolu s pravidelnými revizemi a úpravami strategie.
Kolik vás bude SEO stát?
Většinou dost. Ale vždycky se vám vynaložená investice musí vrátit!
Už předem se zamyslíme, zda se vám investice do SEO vyplatí. Zkusíme odhadnout návratnost. Pokud bych viděl, že pro vás SEO nemá smysl, řeknu vám to na rovinu a na spolupráci se nedohodneme. Možná vám doporučím i jiné cesty jak dosáhnout vašich cílů.
Velmi si vážím svých klientů, ale chci, aby i oni měli důvod vážit si mě. Proto jim vždy říkám na rovinu, zda se investice vyplatí či nikoliv.
Pro představu: moje hodinová sazba je 1800,- kč. Při dlouhodobé spolupráci může výrazně klesnout. Vždy ale velmi závisí na konkrétní domluvě. Více informací najdete v ceníku.
Pro nezávaznou nabídku vyplňte následující formulář: