Ve všech kanálech věnujícím se SEO, resp. Inbound marketingu, se dozvíte: Obsah je král.
Souhlasím bez výjimky. Je tady ale jedno velké ALE (které si klade drtivá většina z nás): Co si pod tím vlastně představit? Co to vlastně znamená? Jak vytvořit královský obsah?
Na tyto otázky mám pro vás jednoduchou odpověď. MILUJTE SVÉ PRODUKTY!
Proč? Ok, odpovím na to, pro lepší představu, několika přirovnáními:
- Žena – (pro zjednodušení budu předpokládat že čtenář je muž. Tímto se ženám čtenářkám velmi omlouvám 😉 Vzpomeňte na dobu, kdy jste se naposledy zamilovali do nějaké ženy. Vzpomeňte, jak jste se přitom cítili, co jste říkali svým kamarádům, jak jste svítili na všechny okolo. Energie z vás jenom zářila. Všichni okolo vás měli pocit, jakoby ta žena byla totálně jedinečná, velmi sympatická, dokonale krásná. Prostě ideální. Jasně, popsali jste jim ji ve stavu zamilovanosti.
- Auto – už jste si koupili auto svých snů? Pokud ano, přesně víte o čem mluvím. Zasednete za volant a jako první se rozjedete pochlubit svým kamarádům. Zuste popřemýšlet, jak jim budete popisovat co všechno to auto má, kde je jaká vychytávka, co je na něm super a lepší než u jakéhokoliv jiného auta. Jasně, básníte o tom autě ve stavu euforie, jste do něj zamilovaní.
- Dovolená – dostali jste se konečně na vysněnou dovolenou? Ještě než vyrazíte tak už víte, že z ní budete mít pouze exkluzivní zážitky, o které se budete hrozně rádi dělit se svým okolím. Jasně, je to dovolená vašich snů. Nosili jste ji dlouho ve svých srdcích než jste si ji mohli dovolit.
- Děti – proč jsou všechny historky o vlastních dětech tak zatraceně pozitivní? Plné radosti a štěstí v očích vyprávějícího rodiče? Mám vůbec ještě odpovídat? Své děti totiž taky milují.
A takovýchle případů najdete ve svém okolí stovky. Všechny mají jednoho společného jmenovatale – lásku.
Proto tvrdím: OBSAH JE KRÁL, ALE LÁSKA JE CÍSAŘ!
Pokud se vám totiž podaří přenést tyto rovnice do obsahového marketingu, máte na plné čáře vyhráno! Jen a pouze tehdy, věříte-li ve své podukty či služby a jste do nich bezmezně zamilovaní, se vaši zákazníci stanou vašimi posluchači a v ideálním případě i následovníky. Budou vám bezmezně věřit, budou vás považovat za odborníka a vaše produkty za dokonalé.
Pro jistotu uvedu příklad z praxe. Jedna moje zákaznice provozuje internetový obchod s nábytkem. Několik let prodávala opravdu kvalitní a zároveň docela drahé kancelářské židle, jedny z nejlepších na trhu z ergonomického pohledu. Nikdy ale nevěřila v návratnost takové investice. Taky jich prodávala pouze pár kusů měsíčně. Nedávno ji ale majitel firmy vyrábějící tyto židle pozval na školení přímo do výroby a osobně ji provedl a o židlích ji zazpíval krásnou symfonii. Byl do nich maximálně zamilovaný. Stoprocentně jim věřil. A ona odjela se třemi židlemi v kufru svého auta. Tak moc ji dostal. A co ona? Po příjezdu domů začala pracovat na novém katalogu a dnes, po ani ne měsíci, prodává jednu tuto židli denně! Neuvěřitelné nadšení a důvěra v produkt jí pomohly rozhýbat prodeje. Tu židli si zamilovala. Pokud bych vám prozradil dokonce i to, že si o své nové židli píše deník, asi byste se mi vysmáli. Ale je to opravdu tak. Každý den si zapisuje své pocity z celodenního sezení na ni.
Říkám ANO pro kterýkoliv sortiment
Už vidím ty komentáře pod článkem – ale vždyť u toho mojeho sortimentu to nejde. Můžu vás uklidnit. Probíral jsem se kategoriemi na Heurece a nenašel jsem jedinnou, u které by nešlo aplikovat pravidlo „zamilujte si své produkty“. Pokud to cítíte opravdu tak, že váš produkt si zamilovat nejde, raději jej přestaňte nabízet. Nikdy totiž neuspějete. Raději ten trh nechejte druhým. Těm zapáleným, těm co svým produktům věří. Nebo si takového člověka najměte.
Jak si produkt zamilovat?
Existuje jednoduché čtyřbodové pravidlo:
- Musíte o něm vědět maximum
- Musíte s ním mít osobní zkušenost
- Musíte mu maximálně věřit
- Musíte vědět proč ho prodáváte, resp. jak zákazníkovi pomůže
A jaký teda tvořit obsah?
To je na tom to nejzajímavější. Taky vám to neřeknu. Ale zaručuji vám, že jakmile projdete výše uvedeným čtyřbodovým pravidlem, zcela jistě pochopíte a nebudete se trápit otázkami typu: Mám vytvořit infografiku nebo raději prezentaci? Mám o tom natočit video? Co zas mám dát dneska na ten Facebook? Co k tomu mám napsat?
Jakmile se do svých produktů zamilujete, sami zjistíte, co všechno byste o nich chtěli vykřičet do světa. Půjde vám to samo. Budete se chtít pochlubit všem okolo se svou novou láskou 😉
Tak šup, teď do mě. Hlavně ti, kdo neuznávají císaře 😉
JO a ještě jedna poznámka na závěr, dosti výstižná:
Zkrácením fráze „Obsah je král“ dostáváme „ORÁL“ – tedy pouze nesmyslné plky
Zkrácením fráze „Láska je císař“ dostáváme „KASAŘ“ – tedy opravdový přístup k penězům 😉
S poselstvím článku jsem ve shodě, až na ten bod „pokud si svůj produkt nedokážete zamilovat, raději to vzdejte“. Ono to jde velmi dobře i bez toho – znám řadu prodejců, kteří nejenže ke své nabídce bližší vztah nemají .. stačilo jim pochopit, proč k ní mají vztah jiní 🙂
Lukáši, díky za postřeh, naprostý souhlas. Osobně si myslím, že to je možná ještě těžší cesta, než ta popsaná v článku. Ale fungovat může.
Díky za zajímavý pohled na obsahovou strategii. Souhlasím s tím, že je potřeba si svůj produkt zamilovat, ale mnohem důležitější je, zda o svém oboru činnosti píšeme a přinášíme zajímavé informace, to nemusí být jen text, ale můžou to být videa, fotky, aplikace. Nejúspěšnější jsou právě amatérské weby a blogy, které tvoří fandové dané tematiky. Více o obsahové strategii shrnuji v článku: Obsah je král! Ale co to vlastně konkrétně znamená?