V tomto videu se dozvíte, proč a jak zvýrazňovat svůj web ve výsledcích vyhledávání. Jde o relativně jednoduchou a levnou cestu k vyšší návštěvnosti.
Přepis textu videa: (nejde o doslovný překlad)
Čao SEO, zdravím vás u tohoto videa, ve kterém se podíváme, jak zvýšit počet návštěvníků vašeho webu pomocí výraznosti ve výsledcích vyhledávání. Taky si ukážeme pár praktických příkladů. Proto – chcete-li přivést na svůj web více návštěvníků s relativně malými náklady, pak se dívejte dál.
Moje jméno je Radek Hojgr a mojí profesí je SEO, tedy optimalizace pro vyhledávače. Radím svým klientům, jak se co nejefektivněji propagovat na internetu.
V dnešním videu se podíváme, jak důležitá je výraznost. Budeme se bavit o výraznosti ve výsledcích vyhledávání. Ukážeme si, jaké jsou možnosti a představíme si pár reálných příkladů z praxe, kdy výraznost zcela jistě pomohla k větší návštěvnosti webu či eshopu.
Ano, výraznost ve výsledcích vyhledávání přispívá ke zvýšení návštěvnosti webů.
Co si pod pojmem výraznost ve výsledcích vyhledávání představit? Všude se hodně mluví o viditelnosti ve výsledcích vyhledávání. To ale mnohdy nestačí. K viditelnosti je lepší připojit i výraznost. Viditelnost a výraznost jsou totiž dva různé pojmy. Zatímco viditelnost je to, že jste ve výsledcích vyhledávání vůbec zobrazeni, výraznost určuje, zda na váš web budou chodit lidé.
Výraznost je tedy podstatná k tomu, aby na váš web chodili lidé, resp. abyste je dostatečně zaujmuli ve výsledcích vyhledávání, aby je to přimělo kliknout.
Pro představu se podívejme na reálné případy z offline světa. Schválně, co uvidíte jako první?
Zdroj: http://www.motivationalmemo.com
Zdroj: http://davide458italia.blogspot.cz
Zdroj: http://forum.myviclub.com
Vždy si ze všeho nejdříve všimnete výraznějšího prvku.
Výsledkem pak je, že se nemusíte snažit honit první dvě pozice, ale kolikrát stačí zvýraznit váš výsledek na pozici páté či sedmé.
ad 1.
Pojďme se nejdříve podívat na první skupinu. Zde patří, jak už jsem říkal, meta nadpis a meta popis.
a, Co je to meta nadpis? Je to titulek v prohlížeči, který se prolívá do výsledků vyhledávání na Googlu i Seznamu.
Nejenže má meta nadpis poměrně zásadní vliv na pozice, ale taky má vliv na míru proklikovosti z výsledků vyhledávání. Pokud meta titulkem zaujmete, můžete být klidně na pátém či sedmém místě a stejně na vás lidé kliknou.
O tom jak by měl takový ideální meta nadpis vypadat poměrně skvěle a rozsáhle napsal Pavel Ungr na svém blogu: http://blog.bloxxter.cz/jak-napsat-titulek/
b, Co je to meta popis? Uživatel jej normálně neuvidí, ale prolívá se mimojiné do výsledků vyhledávání jako text pod nadpisem, tedy meta nadpisem. Meta popis má taky poměrně zásadní vliv na míru proklikovosti z výsledků vyhledávání. Už ale ne na řazení výsledků vyhledávání.
Bohužel v češtině jsem žádný kvalitně napsaný článek o tom jak správně psát meta popisky nenašel, proto doporučuji článek v angličtině od firmy MOZ: http://moz.com/learn/seo/meta-description
Správně vyplněný meta nadpis a meta popis jsou dle mého základem pro zvýraznění ve výsledcích vyhledávání. Myslím, že jakýkoliv redakční systém by měl mít možnost editovat tyto dva texty. Zkuste se podívat právě ve vaší administraci a zkuste si s nimi hrát. Při správném postupu se budete divit jak jde návštěvnost nahoru 😉
ad 2.
Do druhé skupiny patří tzv. rich snippety (do češtiny přeloženo jako strukturované úryvky), což jsou specifické zápisy konkrétních typů obsahu. Pomocí rich snippetů můžete označit následující typy obsahu: recepty, události, recenze, adresy, produkty,atp. Díky takovému označení se odkaz na váš web ve výsledcích vyhledávání velmi zvýrazní.
Proto, máte-li na svém webu některý z výše zmíněných typů obsahu, zkuste jej označit aby se zvýraznil zrovna odkaz na váš web.
Jo ještě poznámka – český vyhledávač Seznam.cz prozatím rich snippety zpracovávat neumí (snad kromě drobečkové navigace). Takže výše řečené je v české republice použitelné pouze pro Goole.
A ještě bych málem zapomněl na zvýraznění pomocí autorství. Máte-li internetový magazín, nebo blog, můžete provést zvýraznění odkazu na váš web ve výsledcích vyhledávání pomocí informace o autorovi, tzv. authorshipu. Pouze propojíte váš profil na Google+ s vašim magazínem či blogem a ve výsledcích vyhledávání se tak začne zobrazovat vaše fotografie. Podobně jako třeba tady:
Rich snippety je možné ponastavovat programově, nebo si je můžete v omezené míře navést i sami pomocí nástroje od Googlu – jmenuje se Zvýrazňovač dat a najdete jej v Google Webmaster Tools. Nápověda pro Zvýrazňovač dat je tady: https://support.google.com/webmasters/answer/2692911
Tak a to je vše. Takže co jste se dnes dozvěděli?
- Existuje relativně levná a rychlá cesta, jak zvýraznit odkaz na váš web ve výsledcích vyhledávání a jednoduše tak zvýšit počet návštěvníků vašeho webu.
- Jako základ pro zvýraznění použijte meta tagy jako meta nadpis a meta popis.
- Pokud máte zvýraznitelný obsah, doporučuji používat tzv. rich snipetty, což jsou specifické zápisy konkrétních typů obsahu.
- A máte-li obsahový web (například magazín nebo blog), pak doporučuji použít i zvýraznění pomocí autorství
Závěr
Na závěr snad jen informace, že všechny výše uvedené praktiky doporučuji kombinovat. Neboť tyto techniky používá prozatím velmi málo lidí a vy si jejich zavedením můžete výrazně polepšit za relativně velmi malé náklady.
A teď vzhůru do práce. Budu rád, když mi do komentářů napíšete, zda se vám zvýraznění podařilo a jak moc vám to ovlivnilo proklikovost z výsledků vyhledávání.
No a jestli vás toto video zaujalo a chtěli byste se dozvědět o dalším jako první, pak se přihlaste k odběru novinek emailem – to pokud se díváte u mě na webu Radekhojgr.cz. No a pokud se díváte přímo z Youtube, pak se stačí přihlásit k odběru tohoto kanálu stiskem tlačítka Odebírat dole pod videem.
Bylo mi ctí, opatrujte se a Čao SEO